Griffendél Csarnokát a legtöbb auror-jelölt messze elkerüli, ha teheti. Az ok, hogy az egyetemisták ennyire félnek lemenni a földalatti, sötét terembe nem más, minthogy rendszerint itt zajlanak a gyakorlati vizsgáik, melyeken közel 90%-os a bukási arány. Hiába, csak a legjobbakból válhat auror.
A terem előtti várakozót egy szűk csigalépcsőn át lehet megközelíteni, és ez az egyik legnyomasztóbb helyiség az egész kastélyban. A csarnokba lépve egy hatalmas, leginkább arénára hasonlító terembe csöppen az ember, mely méreteit tekintve, akár kviddicsmeccseknek is otthont adhatna. Odabent nincsenek bútorok, sem pedig ablakok, egyetlen érdekesség egy, a terem közepén, félmagasságban elhelyezett erkély, mely a vizsgáztatók és a „Játékmester” terepe.
A vizsga úgy zajlik, hogy a hallgatók egyesével, vagy csoportosan bevonulnak a terembe, amely feladattól függően változtatja a kinézetét. Nyílt színi csata esetén tágas rétté, precízebb akciókat igénylő feladatok esetén labirintussá változik, de akár a Roxfort ostromát is újraélhetik az auror-tanoncok. A „Játékmester” dolga, hogy létrehozza a kívánt helyszínt, minden ellenféllel és csapdával együtt. A vizsgáztatók rendszerint felülről figyelik a diákokat, gyakorlatvezetők viszont gyakran velük együtt végzik a feladatokat.